Lang leve mijn buurvrouw!

Mijn buurvrouw is jarig. Dan gaan we een cadeautje maken. Ze heeft iets met varkens dus ga ik rond dit thema werken. Deze leuke dierenbokalen heb ik gespot op Pinterest. Ze zijn makkelijk te maken en zien er fantastisch uit. Ik heb er voor mezelf snel 2 bijgemaakt. Die saaie bokaal, gooi hem niet in de glascontainer, maar maak er iets creatiefs van!
Wat heb je nodig:
  • enkele plastieken speelgoeddiertjes
  • een bokaal met deksel
  • schuurpapier
  • lijmpistool
  • primer
  • verf

Hoe maak je het:
Schuur met een fijn schuurpapier (niet op de foto) eventjes het deksel af. Lijm dan het diertje op het deksel. Laat staan tot alles goed vastplakt.

Zet er nu de primer op en laat terug drogen.
Als de primer droog is kan je beginnen te schilderen. Ik heb hier gekozen voor een goudkleur, want een verjaardag is toch altijd feest, maar je kan alle mogelijke kleuren gebruiken.
Je kan natuurlijk ook met een spuitbus werken, gaat veel sneller, maar is niet goed voor de natuur. Ik vind het al erg dat mijn primer uit een spuitbus komt maar die had ik hier nog liggen. Verder is het ook veel leuker om de diertjes zelf te schilderen.
Nu nog inpakken en deze 2 kunnen de collectie varkentjes van mijn buurvrouw gaan uitbreiden.




0 comments:

Post a Comment

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author