Weggooien die ringen? Nee toch!

Het was meer dan 2 weken stil op mijn blog. Ik heb natuurlijk niet stilgezeten, de tuin moest dringend onder handen genomen worden, het gras werd gemaaid, er werd geplant en gezaaid, het vijvertje met de visjes en salamanders werd grondig gepoetst, en in het tuinhuisje had zich weer heel wat rommel opgestapeld dat gesorteerd werd en vergeten schatten kwamen terug naar boven.
Zo vond ik deze ringen ooit een onderdeel van zo’n spelletje waar je ringen rond stokken moet gooien, maar het spel was niet meer compleet dus kon het niet mee naar de rommelmarkt en even heb ik overwogen ze naar het containerpark te brengen, maar het blijft toch zonde iets zomaar weg te gooien, dus bedacht ik dat ik die ringen een nieuwe bestemming kon geven. Ze kregen een flinke wasbeurt, een bolletje wol werd er bijgehaald en ze werden omgetoverd tot prentenkadertjes.

Voor het rondhaken van de ring volgde ik de tutorial van Lola Nova, maar voor de achterkant ging ik iets anders te werk.
Uit karton knipte ik een cirkel iets groter dan de diameter van de ring, die ik vastnaaide op de ring. Ik liet een uitsparing bovenaan zodat je heel makkelijk van prent of foto kan wisselen.

De prenten van de illustrator Gennine heb een leuk plekje gevonden in deze zachte kadertjes.

15 comments:

  1. ooooh wat mooi!!
    Wat een leuk idee!
    Ik vind ze echt super geworden!!
    Als er weer rommelmarkt is even speuren naar ringen dus:)
    Liefs Theetje

    ReplyDelete
  2. Anonymous5/13/2013

    heej dat is even een mooie tip dat van de achterkant

    de voorkant ziet er geweldig mooi uit ♥

    liefs jenneke

    ReplyDelete
  3. Ontzettend gaaf gedaan!
    X Es

    ReplyDelete
  4. Super leuk!!!!!!!!!!!!

    Groetjes, Monique

    ReplyDelete
  5. Wat een geweldig creatief idee! Echt superleuk geworden, Pascale x

    ReplyDelete
  6. Wauw, die zijn echt super super mooi! En geweldige illustraties, ik ga eens kijken bij Gennine. Heel gaaf, geniet ervan xx Marieke

    ReplyDelete
  7. Knap! Leuk idee en een schitterend resultaat!

    ReplyDelete
  8. Wat ontzettend leuk verzonnen!

    ReplyDelete
  9. Ow wat leuk gedaan! Super!! En nog lekker gerecycleerd erbij :-)

    ReplyDelete
  10. Supermooi!
    En slim ideetje van die achterkant ;)

    Liefs *twinklezcreations

    ReplyDelete
  11. Wat een geweldig idee: inspiratie:)

    ReplyDelete
  12. erg leuk en die achterkant is goed bedacht! :-)

    ReplyDelete
  13. schitterend idee en prachtig resultaat! love it!
    Inez

    ReplyDelete
  14. Een heel goed en mooi idee groetjes Marie-Claire

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author