Ik ga op visite en neem mee

een doos zelfgehaakte Belgische pralines (of Belgische bonbons).
De gastvrouw en gastheer hebben keuze uit volgende smaken :


Al dat lekkers haakte ik zo: 

Afkortingen: l = losse - v= vaste - hv= slipsteek -  minderen= 2 steken samen haken

De bonbon
Ronde 1 : Haak 2l -  6v in de 2de l
Ronde 2 : 2 v in elke steek, (12v)
Ronde 3 : *1 v in de volgende steek, dan 2 v *, 1 hv (18v)
Ronde 4 : 18v
Ronde5: 4v dan 1x minderen (4x) afzetten en opvullen

De bodem
Ronde 1 : Haak 2l -  6v in de 2de l
Ronde 2 : 2 v in elke steek, (12v) draad niet afzetten met vasten aan de praline vasthaken

De toppings 
  • Bloempjes uit marsepein : 3l, 1v in de 2de losse, 1hv in de 3de. Terug 2l, 1v in de 2de losse, 1hv in dezelfde steek dan vorige hv. Herhaal dit nog 2x en je hebt 4 bloemblaadjes. Afzetten.
  • Roosjes : een ketting van 15v, 3v in 2de losse, 1hv en dit 4x. Oprollen en vastnaaien. Je hebt een piepklein roosje
  • Nootjes : een ketting van 12v, met een hv tot een cirkel samenhaken met de 1l. 2v in de 2de losse, 1hv en dit 5x. De onderkant aan elkaar naaien.
  • Krokantjes : naai enkele fijne pareltjes op de bonbon
  • Andere toppings : een ketting haken en deze naar keuze vastnaaien op de bonbon

16 comments:

  1. Hé wat leuk!!! Je mag hier ook altijd op bezoek komen hoor :-)

    ReplyDelete
  2. Owww wat is dit leuk zeg, en wat zien ze er zaaaaalig uit.
    Lieve groet Hester

    ReplyDelete
  3. oho mooi en zo echt !!

    liefs, Ellen

    ReplyDelete
  4. Wauw, wat een werk!!! Maar prachtig geworden... Een super leuke doos bonbons die lang goed blijven én goed zijn voor de lijn ;-)

    ReplyDelete
  5. Hmmm praliné met hazelnoot voor mij alstublieft!!

    ReplyDelete
  6. Yammie, dat ziet er lekker uit.

    ReplyDelete
  7. oooo ik weet dat je ze niet echt kan opeten, maar toch he! Lastige keuze.

    ReplyDelete
  8. Ik krijg er honger van ;)
    Prachtig!

    ReplyDelete
  9. Ze lijken wel echt, ik moest even twee x kijken! (misschien zie ik wel wat ik wil zien;).
    Maar... wat een fijn haakwerk, ziet er echt heel mooi (en echt;) uit!!

    Een hele fijne week.

    Lieve groet,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    ReplyDelete
  10. o dat is toevallig / een beetje eng zelfs ;) van die lp's!
    Zijn ze goed gelukt? Enne welke heb jij er voor opgeofferd?

    ReplyDelete
  11. Ja wel een beetje eng, maar het www heeft voor niemand geen geheimen meer, toch? De schaaltjes zijn gelukt en heb nog andere frutsels met LP's gemaakt (want de kamer van mijn zoon heeft dringend behoefte aan wat meer Rock and Roll) maar de keuze van de op te offeren platen blijft voor mij toch moeilijk, nostalgie zeker?!

    ReplyDelete
  12. ze zien er kei-lekker uit! Als ik dit cadeau kreeg zou ik me moeten beheersen, ik zou er zo mijn tanden inzetten...

    ReplyDelete
  13. Wat ziet dat er leuk uit zeg! Je krijgt er gewoon honger van...

    ReplyDelete
  14. Wat is dit ontzettend leuk en at je het patroon eelt superlie!!!

    ReplyDelete
  15. Dat ziet er heerlijk uit. Leuk idee om een bonbondoos zo te vullen met gezonde, gehaakte bonbons. Net echt.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  16. Can I get this patterns in English?

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author