Kringloopgeluk

Mijn geluk kon niet meer op toen ik in één en dezelfde kringwinkel deze mooie West Germany keramiek vazen in een hoekje zag staan. Ik was er niet echt naar op zoek, maar had altijd in mijn achterhoofd dat in mijn huisje nog wel plek was voor een Fat Lava vaas. Nooit had ik gedacht dat ik er 5 tegelijk zou meenemen. Maar voor de prijs van 15€ voor de 5 samen, kan ik er misschien maar eentje kopen bij Hema of Ikea. Ik vraag me af of ze van één enkele eigenaar zijn geweest of zouden ze toevallig in deze kringwinkel terecht zijn gekomen vanuit verschillende huiskamers?
De eerste dag nam ik alleen deze beauty mee naar huis, omdat 5 vazen in een keer op de fiets nogal een gevaarlijke onderneming zou zijn. De dag daarna ging ik de 4 kleinere ophalen. Zoals alle West-Germany keramiek vazen zijn ze onderaan handmatig gemerkt met een vormnummer. Deze vaas is een Alfred Klein Keramik getekend met 645-25 (waarvoor 645 voor de vorm en 25 voor de hoogte staat).
Dit kleine elegante vaasje is dan weer van Bay Keramik met het kenmerk WEST-GERMANY 659-20 op de bodem.
Het vaasje achteraan heb ik niet kunnen identificiëren maar het kruikje vooraan is van Jasba Keramik met kenteken 0201214.
Dit prachtig duo van Scheurig 423-25 decor Hellas, heb ik via 2de hands zoekertjes site gevonden. Alhoewel ze identiek zijn is de glazuur van beide vazen toch ietjes verschillend.
En dit kruikje is van Ü-keramik getekend 1534/18. Zo heb ik al enkele van de meest gekende fabrikanten op de kop kunnen tikken. Ik heb voor allemaal al leuke plekjes in huis gevonden en eerlijk gezegd het smaakt naar meer. Zou dit het begin zijn van een mooie verzameling?




3 comments:

  1. Fijne buit! Ik zou er mij ook door laten verleiden. En dat gebeurt ook soms, op rommelmarktjes en zo. Ik ken er alleen spijtig niet genoeg van om te weten of ze dan effectief ook wat waard zijn.

    ReplyDelete
  2. Mooi! Wat een prachtige vondst!

    ReplyDelete
  3. Wat een mooie vazen. Heb ze helaas bij ons in de kringloop nog niet kunnen vinden. Mijn ouders haden vroeger ook van dit soort vazen. Eigenlijk toch jammer dat ze die uiteindelijk weggedaan hebben :-) Good old memories

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author