Na de vakantie...

De vakantieperiode is nu echt voorbij. Tijdens de zomermaanden is het altijd heel erg stil op mijn blog. Naar TV wordt er nooit of zelden gekeken en de laptop blijft zo veel mogelijk dicht. Alleen heb ik af en toe een fotootje op instagram gepost. Maar nu het al meer dan een week echt herfstweer is, wordt het hoogtijd om de haakwerkjes die ik tijdens de zomermaanden maakte even te tonen, want toch heb ik niet stilgezeten.
Ik haakte een dekentje en bijpassende kussenovertrek voor op de sofa. Ik vond wol in dezelfde tint dan de bank en omdat ik nog niet lang het inhaken of tapestry techniek ontdekt heb, vond ik het leuk deze techniek nog eens te gebruiken voor mijn volgend haakwerkje. Met het inhaken moeten er geen draadjes ingestopt worden omdat je met 2 of meer kleuren gezamenlijk haakt en dit maakt het haakwerk ook mooi stevig. 
Ik zocht een strak patroontje en geïnspireerd door de fleece plaid van bij Hema, heb het uiteindelijk zelf een patroontje uitgetekend en om het niet te saai te maken, heb ik af en toe een kleuraccentje aangebracht. Heel toevallig vond ik dan ook bij Zeeman een bijpassend kussenovertrekje in stof.
De kussenovertrek kreeg zowel een bruine als een blauwe kant, zo kan die langs twee zijden gebruikt worden.
Nu ga ik lekker onder mijn nieuwe dekentje kruipen want ik moet al mijn achterstand inhalen en al jullie blogs lezen die ik wel gemist heb, en dat is een fijn vooruitzicht! 

9 comments:

  1. Heel mooi! Gebruik je dan niet veel meer wol bij het inhaken?

    ReplyDelete
  2. Wat is dat mooi geworden! Ik vind die kleuraccentjes echt een leuke speelse toevoeging, net dat beetje jus ......

    ReplyDelete
  3. Echt super! Die blauwe accenten heel speels en leuk samen met het kussen...
    Welke wol heb je gebruikt?
    Heb je veel meer nodig bij inhaken?

    ReplyDelete
  4. Wauw, wat een mooi set, prachtig!

    ReplyDelete
  5. Echt heel.erg mooi!!

    ReplyDelete
  6. Wauwieee, super mooi gemaakt!!

    ReplyDelete
  7. Heel geslaagd. Ik wou dat ik er het geduld voor had!

    ReplyDelete
  8. Nou zeg, dat ziet er ontzettend leuk uit! Echt zo leuk passend bij dat kussen dat je vond (ik dacht in eerste instantie dat je idee daarop gebaseerd was, maar je vond het dus pas later, hihi). En zó leuk die 'touch' met de kleurwissel zo af en toe, echt top! Ik wens je heel veel plezier van je deken + kussen(s)!

    ReplyDelete
  9. wat een prachtige set!! dat brengt mij op ideeën (en de lijst is al zo lang)

    Ps: ik heb jou genomineerd voor de liebsteraward, op mijn blog vertel ik er meer over.

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author