Vogeltjes kijken film

De dagen worden weer kouder, dus openen we terug het vogeltjesrestaurant in de tuin. Dit jaar heeft het restaurant iets nieuws in de aanbieding en dat is een vogelnestkastje gemaakt uit gerecycleerd materiaal. 
In de bibliotheek vond ik een doos met lege DVD doosjes om mee te nemen. Die kon ik niet laten liggen er was vast iets mee doen. Ik nam een stapeltje mee naar huis en het was even zoeken maar toen bedacht ik dat ik er de vogeltjes misschien wel plezier mee kon doen.
Ik ging aan de slag met :
  • 6 lege DVD doosjes
  • enkele filmplaatjes (optioneel)
  • een lijmpistool
Net zoals met een kaartenhuis bouwde ik een huisje met de DVD-doosjes.  In 1 DVD knipte ik het rondje waar de CD juist in past uit zodat de vogeltjes een ingang hebben. Daarna gewoon met het lijmpistool de 4 muren en de bodem aan elkaar plakken en de laatste die overblijft wordt het dak.
Nu nog wachten op het echte bezoek!

5 comments:

  1. Wat een leuk idee! De vogeltjes lekker bschut en jij iets grappigs om naar te kijken :-)

    ReplyDelete
  2. Oh wat een geweldig vogelhuisje. Love it! Bedankt voor je leuke reactie op mijn Tante Betsy blogpost :D. Warme groetjes en knuffels van Susan

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author