In Fabuland tikt een klok

Toen ik een tijdje terug wat aan het rommelen was in huis, kwam ik een doos met Fabuland figuurtjes tegen. De reeks werd uitgebracht door LEGO in 1979 maar heeft spijtig genoeg maar een 1tal jaar bestaan. Wij waren grote fan en  hadden toch wel een mooie verzameling en mijn dochter heeft er heel veel plezier aan beleefd, er waren zoveel leuke tafereeltjes  en de diertjes hadden allemaal ook nog leuk klinkende namen zoals Loesje Lam, Noortje 't Nijlpaard, Koos Krokodil en Wallie Walrus . Ik heb plechtig moeten beloven aan mijn dochter de Fabuland figuurtjes en blokken nooit weg te doen, maar waarom zou ik de figuurtjes verbergen als ik er iets leuks mee kan doen. Geïnspireerd door een Playmobilklok die ik op Pinterest zag, ging ik aan de slag met :
  • het mechanisme voor een klok
  • een grote ronde schijf (dit kan plastiek, hout of karton zijn maar niet te dik anders kan het klokje er niet door)
  • 12 Fabuland diertjes
  • lijm
     Na wat schroeven en plakken is dit het resultaat!






12 comments:

  1. Super leuk bedacht! Wat vond je dochter hier van?

    ReplyDelete
  2. ja I love fabuland!!!! De grote wijzer staat op lLoesje lam en de kleine op de olifant :)
    Ik heb hier ook zo veel mee gespeeld vroeger. Leuk idee van de klok.

    ReplyDelete
  3. Wat ontzettend leuk bedacht! Pascale X

    ReplyDelete
  4. Echt jammer dat deze diertjes niet meer te koop zijn. Jouw klok is echt super.

    Groetjes, Margaret

    ReplyDelete
  5. Wat een leuk idee!!

    ReplyDelete
  6. Supperleuk bedacht. Hier liggen er ook op zolder. Misschien willen nog meer mensen dit maken. Bedankt voor de tip.

    Groetjes,
    Jeanine

    ReplyDelete
  7. Anonymous6/01/2013

    Jij hebt zo'n super leuke blog! Ik ga je zeker blijven volgen! En wat een leuk idee! ;-)
    xxx Adinda
    www.mademoiselleadinda.blogspot.be

    ReplyDelete
  8. Oh wat een superleuk idee!

    ReplyDelete
  9. Wouw, wat een super leuke klok.

    ReplyDelete
  10. Heel mooi gemaakt!

    ReplyDelete
  11. Ohhh wat grappig Anne-Mie!Heel leuk en ook apart zeg!

    grtzzz
    Angeline

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author