Wie is er aan de lijn? Hallo, hallo?

Zijn we ze vergeten? De gesprekken waar je vast hing aan een draad en plaats nam op het lage stoeltje dat speciaal daarvoor naast het kleine tafeltje was gezet. 
De telefoon waar je je vinger in een draaischijf moest steken en wachten tot de schijf terug beneden kwam om het volgende cijfer te draaien. Soms kom ik nog plaatjes van hem tegen op het internet en dan word ik daar altijd een beetje nostalgisch van.

Spijtig genoeg, zie je ze ook niet meer in de speelgoedwinkel. Er was die populaire telefoon van Fisher Price, met zijn lachend gezichtje. Mijn dochter vertrouwde hem urenlang  geheimpjes toe.

Voor een kraamkadootje, heb ik de retrotelefoon nagemaakt. Ik heb hem een stoffen jasje gegeven en hij heeft warme wollen oortjes om zachtjes tegen te fluisteren. Ben benieuwd of de kleine zal weten waar hij toe diende.


9 comments:

  1. Geweldig!!
    1tje om te onthouden.

    ReplyDelete
  2. Ja ik weet het nog al te goed. Alle nummers kende je uit je hoofd of stonden in de telefoonklapper en lopen door het huis met de hoorn was er ook niet bij, nee je zat midden in de huiskamer te beppen. Ik vind die oude modellen veeeeel mooier hoor. pascale X

    ReplyDelete
  3. ooooo die is echt super grappig geworden!!! Leuk bedacht joh. Leuk die kleurtjes, stofjes en knoopjes. Zoontje hier kent die telefoon inderdaad ook van het fisher price speelgoed.
    *zucht* vroeger was alles beter ;)

    ReplyDelete
  4. Wat leuk! Ja, er zijn heel wat dingen die de kinderen van nu helemaal niet meer kennen...

    ReplyDelete
  5. Tof idee! Heel mooi!

    ReplyDelete
  6. Leuk dat je ook meedoet met mijn give away, Annemie! Tsjee en ik maar denken dat ik ook al volger was bij jou! Nu gelijk maar even gedaan haha!
    Wat een gave telefoon en wat ontzettend leuk dat je gebruik hebt gemaakt van zowel het haken als het naaien. De kleuren vind ik ook heel gaaf!

    ReplyDelete
  7. Heel gaaf dit!!!
    Leuke blog ook vol inspiratie!!!

    ReplyDelete
  8. Ohh, ik heb heimwee naar die mooie telefoons van vroeger, liefst nog die grote zwarte exemplaren :-) Jij maakte een heel mooi exemplaar in elk geval!

    ReplyDelete
  9. appeltjespatroon <3 geweldig! echt een heel leuke telefoon!

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author