Haak een jasje voor je tasje

Je ziet ze overal op Pinterest opduiken. In alle kleuren en modellen. Ik vind ze best leuk en vooral ook praktisch en ze zijn zo gemaakt!

Wat heb je nodig:
  • een kopje
  • een haakpen
  • een bolletje wol
  • een knoop
  • een theebuiltje (optioneel)
Hoe maak je het: 
Super makkelijk. Begin met een lapje te haken in de steek naar je voorkeur. Het aantal losse om mee te starten, hangt natuurlijk af van de dikte van je wol en de omtrek van je kopje. Ikzelf heb hier de vaste steek gebruikt. 
Heb je al lang niet meer gehaakt en ben je de steken vergeten, geen paniek, kijk hier zij geeft je gewoon haakles. Of kijk op Youtube daar kan je zelfs alles in beeld volgen.


Wanneer je lapje groot genoeg is, werk je af met halve vasten. Een kant naar onder, aan het eindpunt gekomen, maak je die samen met de andere helft vast en terug een rij halve vasten naar boven. Helemaal boven aangekomen, haak enkele lossen voor het knoopsgat.

Nu nog de knoop vastnaaien en eventueel een extra touch, door een theebuiltje er aan vast te naaien. Ik heb hier een origineel theebuiltje gebruikt van mijn zoethoutthee, maar je kan er zelf eentje maken in papier of vilt, met je logo of tekening naar keuze.
 
Zo snel klaar dat je in een mum van tijd van een lekkere warme chocolade kan genieten,  zonder je handen te verbranden.


9 comments:

  1. Heel leuk geworden! Die knoop maakt het helemaal af... Fijne dag!

    ReplyDelete
  2. Oh ik maakte ze een tijdje geleden uit stof :-) Maar ik heb net leren haken en kan tot nu toe alleen maar lapjes haken, dus dit moet wel lukken als eerste haakprojectje :-)

    ReplyDelete
  3. hoi hoi wat een gezellige blog heb je! Ik ontdek 'm net & ga je blog volgen! Je theekop-jasje is erg leuk :) groetjes, Marieke

    ReplyDelete
  4. leuk dat je op mn blogje bent, ik volg/lees jou nu ook, je haakt en je gaat naar de kringloop en dat vind ik nou ook zo geweldig ! :-)

    liefs, Ellen
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  5. Leuk Annemie, je staat genoteerd voor de
    give-away :-)

    liefs,
    Ellen
    http://ietsiepietsiekitschie.blogspot.nl/

    ReplyDelete
  6. Hoi Annemie, ik ben hier via Ellen gekomen..
    Ik ga je volgen.
    Leuk die bekerwarmer
    Lieve groetjes Hester

    ReplyDelete
  7. Wouw het kopje is heeeel leuk geworden zo, super!
    Ik ga je trouwens volgen, leuk! Kom je ook gezellig langs op mijn blog?:) (joriannn.blogspot.com)
    Ik vind het heerlijk om nieuwe blogs te ontdekken, ik ga even bij je neuzen
    Groetjes Jorian

    ReplyDelete
  8. Anonymous1/27/2014

    Hoi! Ik vond je bekerwarmer zo cool! Ik ben er ook eentje gaan maken. Ik blog erover en link ook (met foto) naar jouw blog. Wilde ik even laten weten. Groetjes! Rebecca

    ReplyDelete
  9. Wat een mooie bekerwarmer! Mooi door pure eenvoud.

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author