Het vogeltjesrestaurant en de vogeltjesbar #4

Er staan nu al verschillende gangen op het menu in het vogeltjesrestaurant. Nu nog voor drank zorgen. Water kan je makkelijk in een theekopje serveren. Als het sneeuwt, zullen de vogels niet uit het bakje komen drinken, want ze pikken met hun bek in de sneeuw  en dat geeft hen voldoende vocht. Maar als het vriest is water onontbeerlijk, voorzie alleen dat het bakje niet te groot is zodat de vogels er geen bad in kunnen nemen, want dat kan gevaarlijk zijn in de koude. Een kopje is dus ideaal, heb je 2 kopjes dan kan je in het 2de nog een extra toetje leggen.
Dit is nummer 4 met kopjes en schoteltjes.
Wat heb je nodig:
  • een kopje en schoteltje
  • een tafelpoot of bezemsteel
  • 2 componenten epoxy lijm
      

Hoe maak je het: 
Plak het kopje op het schoteltje met de 2 componenten epoxylijm. Laat 5 minuten drogen. Als alles goed vast plakt, plak dan het schoteltje op de tafelpoot. Ik heb hier een poot van een oud bureau gebruikt. Plant deze poot in de tuin of in een bloempot op het terras. Ikzelf heb ze in mijn parasolvoeten geplaatst, heel handig om ze er terug uit te nemen om het water en de voeding te verversen.
En nu niet meer lang wachten op de vogeltjes want in een mum van tijd, verandert je tuin of terras, in een vogelparadijs.



6 comments:

  1. Leuke blog ,ontdekt via "rok&rol" op Fb.De vogels zijn in een luxehotel in jullie tuin!
    Vraagje; die labeltjes(smalle) aan je geschenkjes made..hoe maak je die?
    Grtjs
    Cathy

    ReplyDelete
  2. Hey Cathy,
    Fijn dat je de blog leuk vindt. De labeltjes maak ik gewoon in een word document en print die dan uit op een iets dikker gekleurd papier en dan uitknippen.

    ReplyDelete
  3. O, dit is een heel leuke blog! Ik vond je via Pinterest :-) Daar heet ik Aritha Vermeulen.

    ReplyDelete
  4. Leuk hoe we elkaar allemaal vinden op het www Jedidja!

    ReplyDelete
  5. Wat een chique restaurant....zeker drie sterren waard!

    ReplyDelete
  6. Oh wauw ik vind alles even super! Een waar vogeltjesfestijn bij jou in de tuin :-)

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author