Een lentedeken

Ja, alweer een deken, maar dekentjes kan je toch nooit genoeg hebben of het nu zomer of winter is, en zo'n kleurrijk granny square deken mocht niet ontbreken in mijn collectie. Ik heb nog nooit zo snel een deken klaar gehad, het ging verrassend goed vooruit. Het was eigenlijk altijd al een droom een deken in felle kleuren te maken, maar ik vond het moeilijk om een juiste kleurcombinatie te vinden. Meestal ben ik nog al chaotisch ingesteld en maak ik niet echt een plan en haak er maar wat op los, maar dan ben ik meestal teleurgesteld met het resultaat, dus ben ik nu anders te werk gegaan. De wol die ik voohanden had heb ik klaargelegd en er de doos met kleurpotloden bijgehaald en een kleurontwerp op papier gezet. 
Met de kleuren die ik beschikbaar had heb ik 16 verschillende granny squares geschetst en eentje van elk gehaakt. 
Toen ik zag dat dit goed zat, heb ik elke granny square in 6 exemplaren gehaakt om tot een totaal van 96 granny squares te komen. 
Een lastig klusje blijft altijd het instoppen van de draadjes, het opspannen van de granny's en het aan elkaar haken of naaien van de lapjes (ik heb voor het naaien gekozen). Maar als deze klus achter de rug was, was het toch heerlijk genieten van dit vrolijke deken, die nog meer kleur brengt in huis en ik heb het vandaag op deze heerlijke lentedag lekker laten wapperen in de tuin.


10 comments:

  1. Wat een mooie deken met al die vrolijke kleuren. Echt een werk om trots op te zijn.

    Groetjes en fijne maandag, Margaret

    ReplyDelete
  2. Wat een gezellig en vrolijke deken heb je er van gemaakt.

    Lieve groet,dinah

    ReplyDelete
  3. Wat hou ik van je interieur. Het deken past er supergoed bij. Haken doe ik zelf ook graag alleen dat opspannen kom ik nooit toe. Ook vooral omdat ik niet weet hoe. Misschien eens bij u in de leer gaan. Liefs Alice

    ReplyDelete
  4. Prachtige kleuren en zo mooi gehaakt. Past ook volledig in je mooie interieur!
    Petje af.

    ReplyDelete
  5. Ik zocht al lang naar een deken, met de gewone granny, dus geen bloem of zo....maar ik vond nooit het goede idee....
    Maar jij hebt hem gemaakt ! Ik ga hem direct pinnen, en waarschijnlijk morgen al aan beginnen hihi

    ReplyDelete
  6. Wunderschön.

    Lisa

    ReplyDelete
  7. Wat een prachtige deken. Heel mooi.

    ReplyDelete
  8. Very beautiful work!
    Nice day Crissi

    ReplyDelete
  9. Wat een geweldige leuke deken heb je gemaakt. Echt super leuk al die vrolijke granny's en hij staat super in je vrolijke interieur! Chapeau! Warme groetjes en knuffels van Susan

    ReplyDelete

 

Flickr Photostream

Follow Me on Pinterest

Twitter Updates

Follow on Bloglovin

Meet The Author